הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
זמן קריאה : 12 דק'
במיוחד בתקופה הנוכחית עולם השיווק באינטרנט מתגלה כמכרה זהב. המרחב הדיגיטלי הוא מקום שיותר ויותר חיוני לעסקים להימצא בו ולהציע את מרכולתם. מרבית החברות העסקיות מחברות תרגום ועד חברות למכירת ציוד רפואי, או חברות ייעוץ פיננסי מנהלות בלוגים מקצועיים. מטרת הבלוגים הללו היא בראש ובראשונה למשוך לקוחות ולמכור את המוצרים והשירותים של החברה.
אך מה אם אומר לכם שניתן להרוויח כסף גם מהבלוגים עצמם ולא רק ממה שהם מוכרים? "אם אתם טובים במשהו אל תעשו אותו בחינם". הטיפים הבאים ילמדו אתכם איך להרוויח כסף מהבלוג שלכם באופן ישיר ועקיף.
כאמור, זוהי הדרך שמרבית העסקים משתמשים בה. חברות תרגום וחברות לוקליזציה למשל מקימות בלוג מקצועי המספק תכנים מקצועיים ותובנות מעבודות בתחום התרגום. בבלוגים הללו מתוארות התפתחויות בתעשיית התרגום, מוצעים טיפים מקצועיים שונים ומקודמים שירותים חדשים של החברה.
דרך קלאסית זו היא שיטה להרוויח כסף מהבלוג באופן עקיף. הבלוג מבסס את סמכותכם המקצועית. התכנים שתעלו לבלוג הזה הם הזדמנות לשווק את המוצרים או השירותים שאתם מציעים, ולהפגין לכולם את הניסיון והידע שלכם. לקוחות פוטנציאליים שייהנו ויתרמו מהתכנים האיכותיים שיצרתם, אם יש לכם בלוג מבוסס שמדורג היטב בגוגל, יבחרו בכם ראשונים במידה ויזדקקו לשירות שאתם מספקים. אם אתם במקומות הראשונים בגוגל על מילות מפתח רלוונטיות לחיפושים של הלקוחות שלכם, הסיכוי לתנועה רלוונטית של לקוחות לעסק שלכם עולה משמעותית.
שיטה זו יעילה במיוחד למתרגמים פרילנסרים שצריכים לבסס מוניטין מקצועי ולהפגין את הניסיון והידע שלהם. הם יכולים להכניס בתוך התכנים שעולים לבלוגים אמצעי הנעה לפעולה. למשל, קישורים לעמוד הצעת מחיר במקומות אסטרטגיים. הקלקה עליהם תוביל את המתעניינים לתהליך מזורז בו יוכלו לרכוש מכם מוצר או שירות.
כך ניתן לייצר רווח עקיף וארוך טווח מקידום אורגני של תכנים באמצעות בלוג. אמון שנצבר אצל צופי הבלוג שלכם לאורך זמן יהיה שווה לכם בעתיד כסף רב.
כאשר כבר ביססתם את הבלוג שלכם ורכשתם מוניטין מקצועי וקהל קבוע הגיע הזמן שתתחילו להרוויח ממנו ישירות. איך עושים כסף מבלוג? על ידי הצעת חלק מהתכנים שלכם למנויים תמורת תשלום. אם אנשים יודעים שהם יכולים להיעזר בתוכן שלכם. אם צברתם ידע מקצועי ניסיון ומומחיות ואתם מעבירים אותם הלאה בטיפים מועילים. אין סיבה שלא ישלמו על התכנים שלכם.
חלק מהתכנים שאתם מפיקים כמובן יצטרכו להיות בחינם. כך תוכלו לפתות את המשתמשים, אבל את הסודות המקצועיים שבאמת יתרמו לקהל תשמרו בתשלום.
מי למשל הצליח להרוויח כסף מהתכנים שלו לאחר שביסס את סמכותו המקצועית? בלוגרים גדולים כמו ניל פאטל שהפכו להיות האורים והתומים בתחום ה- SEO. דוגמא נוספת היא, חברות לוקליזציה גדולות כמו nimdzi, שהתובנות המועילות ביותר שלהן בתחום הלוקליזציה נמסרות למשתמשים אקספלוסיביים בתשלום.
לעיתים ניתן לגבות כסף רב על דוחות שכללו הרבה מאד עבודה סטטיסטית מקצועית. אתר סלייטור למשל, המספק דוחות ומחקרי עומק בין היתר על תעשיית התרגום מרוויח כך כסף רב. יש לשלם תמורת הדוחות שלו וכך לזכות במידע מועיל שהופק אחרי עבודה אנליטית רבה.
מוצרים דיגיטליים בניגוד למוצרים רגילים דורשים השקעה חד פעמית. לאחר השקעה זו נשאר רק לשווק אותם. המוצרים הדיגיטליים שתמכרו ימכרו יותר טוב אם הם יהיו בתחום שבו כבר רכשתם שם טוב. הסמכות המקצועית שלכם בתחום מסוים היא מוקד המשיכה למוצרים שתציעו.
אם המוצרים שלכם באמת תורמים ערך גבוה למשתמשים תוכלו לזכות בהצלחה פיננסית משמעותית. המוצרים הללו אף ישמשו הכנסה פאסיבית לעסק שלכם. בניית מוצר דיגיטלי מאפס הופכת את המוצר שלכם לייחודי בשוק ותאכם לחיוניים לכל מי שמבקש להשיגו.
אילו מוצרים למשל תוכלו למכור באינטרנט? להלן מספר אפשרויות:
ניתן להשיג זיכיון למכור מוצרים קיימים דיגיטליים או פיזיים– ואז לקבל אחוזים מהמכירה בכל פעם שאנשים מגיעים לאתר של בעל העסק, וקונים מוצר שלו דרך קישור ייחודי לכם. במקרים מסויימים במידה ותקבלו לכך אישור, אף תוכלו לבצע שינויים יצירתיים במוצר הקיים שאתם מוכרים. כך תוכלו ליצור גרסה ייחודית ומושכת יותר למוצר הקיים שאתם מוכרים על מנת שיבחרו לרכוש דווקא מכם.
שיטה זו נקראת "שיווק שותפים" (Affiliate Marketing). כל פעם שמישהו לוחץ על קישור למוצר הקיים שאתם משווקים באתר שלכם אתם מרוויחים עמלת מכירה. אתם יכולים לשלב את הקישורים הללו במודעות ובאנרים בבלוג שלכם או אפילו בתוכן עצמו.
כלל ברזל: לא להציע מוצרים שלא ניסיתם בעצמכם, או שאתם לא מאמינים בהם. תהיו סלקטיביים כיוון שהמוניטין שלכם מונח על הכף.
מותגים רבים מעוניינים בתוכן חזותי לרשתות החברתיות בין אם מדובר בצילומי סטילס ממצלמה איכותית, או בסירטוני ווידאו מקוריים, ייחודיים ובעלי קונספט שמושך קהל. הבלוג יכול לשמש לכם תיק עבודות להצעת שירותים מהסוג הזה. הלקוחות יוכלו להתרשם בו מעבודות קודמות שלכם. בכך ייתן לכם הבלוג העסקי רווח עקיף.
בכלל, ניהול הרשתות החברתיות יכול להעצים את התנועה לבלוג שלכם ולחזק את המותג שלכם. רשתות חברתיות הן כלי להעצמה ותמיכה בעסק שלכם ומשיכת תנועה בסוף גם לאתר הראשי. לכן, אם פיתחתם מומחיות בכך תוכלו אף להציע את עצמכם כמנהלי רשתות חברתיות לעסקים אחרים.
עסקים משלמים כסף רב על כתבות ממומנות מכותבי תוכן מקצועיים מומחים בתחומם. אם אתם מומחים בתחומכם, תוכלו לכתוב כתבה שיווקית או ביקורת מקצועית על עסק מסוים. כך תזכו לקבל תשלום על הכתבה מהעסק שאתם מקדמים בבלוג שלכם. לחלופין ,יוכלו לשלם לכם על כתבה שפרסמתם במקום אחר מטעם העסק, ככותבי תוכן מקצועיים.
במקרה כזה הבלוג שלכם היה עדות לכישורי הכתיבה העסקית שאתם מפגינים ויצר לכם הכנסה עקיפה. כל פעם שאתם מבחינים בכיתוב "תוכן זה בחסות" תדעו שמישהו שילם על הכתבה שאתם נחשפים אליה כרגע. באותה מידה יכלו לשלם לכם על תכנים שיווקיים מהסוג הזה.
אם כבר הצלחתם לבסס מוניטין מקצועי מצליח בתחום שלכם, הזמן שלכם יחשב יקר לאנשים פרטיים ולבעלי עסקים מתחילים שירצו ללמוד מהצלחתכם. תוכלו למכור ייעוץ מקצועי בתחום העיסוק שלכם, מנטורינג, הרצאות או סדנאות מקצועיות.
אם אתם למשל מומחים לשיווק תוכלו לייעץ לחברות מכל העולם כיצד לבנות אסטרטגיית שיווק גלובלית לעסק שלהם. תוכלו אף להפנות אותם לחברות תרגום ולוקליזציה שימירו את המסרים השיווקיים שלהם לקהל היעד באופן המיטבי.
לעיתים רק ההפניה למקומות הנכונים היא שירות חיוני שיזכה אתכם בהצלחה כלכלית. איך למשל הצליח הרב פיהרר? הוא איבחן מחלות שונות והצליח להפנות את מטופליו למומחים הטובים ביותר בתחומים שנדרשו.
דרך טובה להרוויח כסף מבלוג היא להציב בבלוג פרסומות שונות. בעזרת השירותים של גוגל אדסנס שמאד מקילים את התהליך, אין צורך להתנהל מול עשרות מפרסמים, שמתאימים לתחום בו הבלוג שלכם עוסק. גוגל אדסנס מתאים לכם את המודעות לפרסום לפי מס' משתנים כגון: נושא האתר, הרגלי השימוש של הגולש וכן היסטוריית החיפוש שלו. כל מה שאתם צריכים הוא להתחיל להעתיק קודים של מודעות פרסום רלוונטיות ולהטמיע אותן באתר שלכם.
איך תוכלו להרוויח כסף מהמודעות בבלוג? תלוי בסוג הפרסומות. ישנם שלושה סוגי פרסומות עיקריים שניתן לפרסם בבלוג. מכל אחת מהשיטות הללו מרוויחים באופן שונה:
ניתן כמובן לפרסם גם באופן פרטי ללא גוגל אדסנס. אז יש לכם מאה אחוז מהשכר שהמפרסמים מוכנים לתת. בנוסף לכך אתם יכולים לקבוע את מחירי הפרסום. תוכלו גם למכור שטחי פרסום לא רק בבלוג שלכם, אלא גם בניוזלטר, בפודקסט שקשור לאתר או בעמודים שלכם ברשתות החברתיות.
תוכלו לקבל כסף על פוסטים מקודמים בבלוג שלכם למשל סקירת מוצר או שירות תוך מתן קרדיט למפרסם וקישור לעסק שלו.
מה החיסרון בשיטה זו? תצטרכו להתמודד מול עשרות מפרסמים בעצמכם, מה שייצור לכם עבודה שחורה רבה. יותר מכך, תצטרכו איכשהו להביא את המפרסמים לאתר שלכם. זאת במידה ואתם לא מנהלים בלוג מפורסם בעל תנועה רבה ומוניטין שמושך בכוחות עצמו שיתופי פעולה.
חשוב לזכור לא להגזים בהכנסת מודעות ופרסומות לאתר שלכם. פרסומות מוגזמות עלולות לפגוע בחוויית הגלישה בבלוג.
ציינו כאן מספר שיטות יעילות להרוויח כסף מבלוג עסקי. יש לזכור: בלוג שעושים ממנו כסף הוא לא רק הכנסה נוספת מהבית תקופה כלכלית קשה. רווח כספי מראה שהבלוג חי, מתפקד, מצליח ויכול לממן את הפעילות השיווקית והפקת התכנים שלו. בלוג מכניס הוא בלוג שימשוך אנשים לבנות אתכם קשרים עסקיים. אחרי הכול הצלחה נמשכת להצלחה.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות
טומדס הינה חברת תרגום מובילה ומבוססת טכנולוגיה עם למעלה מ-95,000 לקוחות עסקיים. אנו מספקים שירותי תרגום לחברות הגדולות ביותר בעולם אך שמחים ואוהבים לשרת גם חברות קטנות. התרגום שלנו אנושי בלבד ומבוצע ע"י מקצועני תרגום במרבית השפות ובמספר תחומים: משפטי, טכני, שיווקי, רפואי ועוד. בנוסף, אנו מספקים שירותי תמלול, הגהה, תרגום סימולטני ועוקב לכנסים ופגישות.
חשוב לזכור, עם טומדס אתם יכולים להיות רגועים - בחרתם חברה של מקצוענים. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שעה (אנחנו זמינים 24/7) ולקבל הצעת מחיר מיידית וללא עלות באמצעות אתר האינטרנט שלנו או באמצעות המייל או טלפונית למשרדנו בתל אביב או בחו"ל.
ספק משרד הביטחון : 0011007133