הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
זמן קריאה : 15 דק'
כל בעל עסק וכל איש פרסום יודעים היום את הערך של כתיבה שיווקית כדרך להגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים. דרך לממש לפחות שתי מטרות: הראשונה, לשכנע אותם לקנות את המוצר שלכם (אפילו עם מדובר במועמד פוליטי) השנייה, להפיץ ולחזק את המותג העסקי שלכם כדי לעודד גידול בצרכנים לא רק בטווח הקצר אלא גם הבינוני והארוך.
שתי המטרות הללו מושגות באמצעות שלושה מושגים קשורים זה בזה, שמרחפים לנו בחלל האוויר. הבנה מדוייקת של המושגים הללו תיתן לנו את המפתח לליבם ולתודעתם של הלקוחות העתידיים שלנו. המושגים הם: "כתיבה שיווקית", "כתיבת תוכן" ו"קופירייטינג". מי שמבין אותם מבין איך לעשות שיווק אפקטיבי לקהל היעד.
במאמר הבא נגדיר את המושגים הללו, נבדיל ביניהם ולאחר מכן ניגש לשאלה הנכספת באמת: "איפה לומדים את המקצועות הללו ואת כל התכסיסים להצליח בהם?"
תחילה נשאל את עצמנו מהי כתיבה שיווקית? כתיבה שיווקית היא המונח הכללי של שימוש בתכנים כתובים או מושמעים (לדוגמא בסרטון שיווקי) כדי למשוך לקוחות ולחזק מותג עסקי או אחר. הכתיבה השיווקית מחולקת לשני סוגים מרכזיים: כתיבת תוכן שיווקי מצד אחד וקופירייטינג מצד שני.
מה ההבדל בין כתיבת תוכן שיווקי לבין כתיבת קופירייטינג? ההבדל העיקרי הוא הדגשים של סוגי הכתיבה הללו והמטרות שלהם. כותב הקופירייטינג הוא בראש ובראשונה רעיונאי. כלומר הוא מתמקד ברעיונות, סיסמאות ופרסומות ממוקדות.
משום כך כתיבה בשיטות קופירייטינג מיועדת לפרסומות, ג'ינגלים, באנרים וסיסמאות שיווק ממוקדות שמיועדות למכור מוצר או להעצים את נראותו של מותג. העיקרון העיקרי בה הוא LESS IS MORE זו כתיבה ממוקדת, פשוטה ולעיתים שטחית ומוגזמת מבוססת לחלוטין על היכרות עם קהל היעד ואם מסרי המותג ומכוונת מכירה כמטרה עיקרית אם לא יחידה.
לעומתה כתיבת תוכן שיווקי מעודנת יותר. בנוסף ליעדיה השיווקיים הקלאסיים, כלומר יצירת לידים שיגבירו את המכירות והפיכת המותג לנתפס חיובית וידוע לציבור, לכתיבת תוכן שיווקי יש מטרה נוספת. מהי מטרתה? לבסס את הסמכות המקצועית של המותג כמומחה ידוע שם בתחומו.
כלומר בניגוד לתכנים של קופירייטינג, שממוקדים סביב מכירת השירותים והמוצרים בלבד, כתיבת תוכן שיווקית, למרות שתקדם גם את המטרות הללו בצורה מרומזת, תתמקד ברצינות במענה על שאלות שמעניינות את האנשים שמתעניינים בתעשיה עצמה.
האם הקוראים של תכני כתיבת תוכן שיווקית הם לקוחות בלבד? לא בהכרח האנשים הללו יכולים להיות לקוחות, או לחלופין מומחים מקצועיים מתוך התעשייה הרלוונטית עצמה. הם אפילו יכולים להיות אנשים שמעוניינים לרכוש עליה ידע ואולי אף להיות חלק ממנה.
כתיבת תוכן שיווקי טובה תהפוך אתכם לברי הסמכא של התעשייה שלכם, שמהם יבואו ללמוד ואותם יצטטו כל פעם שירצו לברר דבר מה על הנישה שלכם. הדבר יחזק את המותג שלכם ויעניק לו שם אמין ומקצועי שכמובן יגביר גם בטווח הארוך את המכירות שלו.
אך תוכן כזה יעשה יותר מכך, התוכן הזה יהפוך אתכם לסמכות מקצועית גבוהה בתחום גם בעיני גוגל כי הוא יספק תכנים שבאמת מועילים למשתמשים שמחפשים אותו. ברגע שגוגל יראה במותג שלכם סמכות, הדירוג של המאמרים שלכם בתוצאות החיפוש שלו יעלה משמעותית.
דבר שיגרום לכך שהחברה שלכם תזכה ליותר חשיפה ברשת ואיתה גם מספר הלקוחות העתידיים יתגבר בטווח הבינוני והארוך ובאופן יציב ועקבי.
ישנם שימושים רבים מאד לכתיבה שיווקית בין אם היא כתיבת תוכן שיווקי או קופירייטינג. כל אחד מהשימושים הללו יכול להיות כשלעצמו מקצוע מבוקש ולהביא הצלחה רבה לעוסקים בו. השימושים המקצועיים הנפוצים בכתיבה שיווקית וקופירייטינג הם:
להלן רשימה של המלצות על מקומות שבהם תוכלו למצוא קורס כתיבה שיווקית מלמד ומעשיר שיכול לקדם את הסיכוי שלכם בתעשיית הכתיבה השיווקית. המקומות הם?
מי שמעוניין ללמוד קורס כתיבה שיווקית און ליין כדאי שיבדוק את ארגון אסכולי. בארגון אסכולי לומדים כתיבת תוכן שיווקי בקורס קצר ואפקטיבי. הקורס מתנהל באמצעות סרטוני ווידאו ממוקדים היטב. למעשה מדובר בקורס מזורז שלוקח רק שעה ורבע.
הקורס מלמד כתיבה שיווקית לרבות שיטות קופירייטינג. הקורס ניתן בהדרכת ווידאו אישית מוקלטת ולכן הלמידה תשתלב היטב בלוח הזמנים שלכם. כמו כן ישנם קבצי תרגול רבים שיסייעו לכם לממש מה שלמדתם. ככל קורס מהיר וזול יחסית מדובר בקורס בסיסי שיעניק לכם את תורת הכתיבה השיווקית על קצה המזלג. עדיין יש בו ערך משמעותי שיכול לסייע בהחלט לכותבי תוכן מתחילים.
מומלצת במיוחד ההרצאה באסכולי על כוחן של מילים וההבדל בין מילים מעוררות למילים אסורות. הרצאה שמסבירה על האסוציאציות השונות שאנחנו מקשרים למילים ונותנת לכם אוצר מילים להשתמש בו או לחלופין להימנע ממנו אם אתם רוצים למשוך אליכם לקוחות.
קורס הכתיבה השיווקית של טל אילן נחשב לקורס כתיבה שיווקית מקיף ביותר. הקורס מלמד לא רק כתיבה שיווקית אלא גם הפקת תוכן באמצעות סרטונים ותמונות מדיומים שכיום מבוקשים יותר מתוכן כתוב. הקורס לוקח שבע שעות וחצי ויש בו מערכי תרגול ואפילו קבוצת פייסבוק ליצירה הדדית.
לכן מי שצריך קורס מהיר ומקיף על כתיבה שיווקית והפקת תוכן שיווקי כדאי שיבדוק את הקורס של טל איתן ששמו: "כאן עובדים בכיף" בקורס הכתיבה השיווקית של טל איתן תלמדו לכתוב פוסטים ברשתות החברתיות לקידום המוצר או השירותים שלכם. בנוסף תלמדו לנסח דפי מוצר או שירות, ולהפיק סרטוני הדרכה וקידום מכירות למוצרים ושירותים שונים.
מכללת ניו מדיה מציעה קורס כתיבת תוכן שיווקי שיש לו תוצאות מוכחות בשטח. אז מה לומדים בקורס הכתיבה השיווקית של מכללת ניו מדיה? קודם כל לבנות תיק עבודות לכתיבת תוכן שמשמש בתור כרטיס הביקור היעיל ביותר ללקוחות. העבודות הללו נבנות על בסיס מגוון טכניקות כתיבת תוכן תוך מתן דגש לכתיבת תוכן דיגיטלי לרשתות החברתיות. שנית מכללת ניו מדיה מלמדת כיצד ללוות לקוח במהלך הקמפיין השיווקי שלו במרחב הדיגיטלי.
מה היתרונות של מכללת ניו מדיה בלימודי כתיבת תוכן?
ראשית מדובר בקורס עשיר בתוכן ואינטנסיבי בן 93 שעות מחולקות ל-23 מפגשים אונליין עם מרצה. כלומר מדובר בלימוד כתיבת תוכן עמוק המקיף את כל הנושאים החשובים.
שנית ישנם סטנדרטים גבוהים לקבלה. יש לעבור מבחן קופיטסט ולהוכיח שליטה ברשתות החברתיות השונות. דרישות אלו מוכיחות רצינות רבה. כדי לסיים את הקורס בהצלחה יש לעבור בחינה עיונית ולהגיש פרוייקט גמר. פרויקט הגמר חשוב כי הוא יחשב לכם כלי לתיק העבודות שלכם.
שלישית התוצאות המוכחות 85 אחוזים מ-15 אלף הסטודנטים שלמדו אצלם עד כה השתלבו במקצועות תעשיית כתיבת התוכן.
אז היכן לומדים לימודי קופירייטינג שיעלו את הסיכויים להצליח בתחום הקופירייטינג? מה המחיר של קורס קופירייטינג במקומות המומלצים שנבדוק? האם ישנה אפשרות ללמוד בהם את קורס הקופירייטינג אונליין? להלן מספר המקומות ללימודי קופירייטינג שהחלטתי להמליץ עליהם:
קורס הקופירייטינג של תוכנית חשיפה במסגרת האוניברסיטה הפתוחה נחשב לאחד מהקורסים המקיפים ביותר ללימודי קופירייטינג. הקורס מתקיים פעם בשבוע בשעות הערב וכך מאפשר גמישות רבה לסטודנטים עובדים. אורכו 72 שעות המחולקות ל-18 מפגשים בני ארבע שעות. תנאי הקבלה לקורס זה הם: הגשת מבחן קופיטסט קצר ושליטה ברשתות החברתיות. זאת משום שהדגש בקורס הוא על כתיבה לעולם הדיגיטל.
אז מדוע כדאי ללמוד לימודי קופירייטינג דווקא בתוכנית חשיפה?
קורס לימודי הקופירייטינג בתוכנית חשיפה מלמד אותנו שיעורים שמקיפים את כל תחומי השיווק המכירות הפרסום העיצוב וקידום התוכן. קורס הקופירייטינג של תוכנית חשיפה באוניברסיטה הפתוחה, ילמד אותנו לעקוב ולנתח התנהגות צרכנים ולהתאים להם תוכן מושך בצורה יצירתית ושיטתית.
קורס הקופירייטינג של חשיפה הוא המקום ללמוד סגנונות כתיבה שונים, ושיטות לכתיבה שיווקית, כתיבה לאתרים, דפי נחיתה ומאמרים. בקורס יושם דגש על קידום אורגני, קידום ממומן, מילות מפתח, מבנה ועיצוב טקסט. כמו כן תוכלו ללמוד מגוון סוגי כתיבה בקורס הקופירייטינג הזה בינהם כתיבת תסריטים, תשדירי רדיו, פרסום גרילה, פרסום ויראלי ועוד.
בקורס זה תזכו ללמוד ממומחי שיווק, מיתוג וקריאייטיב העובדים בשטח בחברות גדולות בתחומי הפרסום והשיווק וביניהם שאול מידן, אושרית בריל, ומייקל אמיר אחרי הכול אין יותר טוב מללמוד לימודי קופירייטינג מאלו שאכן מובילים בתחום הקופירייטינג.
במכללת תלתן קורס לימודי קופירייטינג נמשך בין שנה לשלוש שנים ודרישות הקבלה אליו גבוהות יש להגיש מבחן התאמה לתחום ולעבור ראיון אישי בידי איש מקצוע. בסיום קורס קופירייטינג זה מקבלים תעודה מוכרת. ישנם דגשים על כתיבה דיגיטלית אך גם על כתיבת קופירייטינג לפרסומות ולטלוויזיה. למעשה, משלבים בקורס הקופירייטינג שיעורים מתחום התסריטאות, על מנת להתאים את תכני הקופירייטינג לקהל.
אז מדוע ללמוד קורס קופירייטינג דווקא במכללת תילתן?
משום שבמכללת תילתן במסגרת לימודי הקופירייטינג תלמדו כיצד לערוך תחקיר ראוי לפני הפקת תכני הקופירייטינג שלכם. תלמדו כיצד למצוא מקורות השראה ולבצע תהליך כתיבה ראוי לתכני הקופירייטינג במיוחד תכני קופירייטינג לטלוויזיה ולסרטונים באינטרנט כמו כן תלמדו מטובי המומחים כיצד לשכתב ולהשחיז את תכני הקופירייטינג שלכם עד למימוש שיא הפוטנציאל הגלום בהם.
צפריר בשן הוא מרצה לכתיבה שיווקית שעובד עם עסקים רבים בישראל הוא כתב את הספרים "כתיבה אפקטיבית" ו"תכתוב תרוויח". כדאי ללמוד לימודי קופירייטינג אצל צפריר בשן בשל הניסיון הרחב שהוא מציע לכותבים מתחילים ומקצועיים כאחד.
לימודי קופירייטינג אצל צפריר בשן מתנהלים אונליין. קורס הקופירייטינג אונליין הזה נפרש על 15 שיעורים בני שלוש עד 18 דקות. מעניין שכבר בשיטת הלימוד הזאת אנו רואים יישום של עיקרון חשוב מאד בלימודי קופירייטינג ולימודי כתיבה שיווקית והוא "סוד הצמצום".
כלומר לומר הרבה במעט זמן. כלומר אנו צפויים ללמוד לימודי קופירייטינג וכתיבת תוכן שיווקי מאדם שמיישם את השיעורים המקצועיים שלו על עצמו.
סיבה נוספת ללמוד בקורס כתיבת התוכן ולימודי הקופירייטינג של צפריר בשן היא המחיר הזול שלו. מחיר קורס הקופירייטינג וכתיבת התוכן הוא 690 שקלים בלבד. בתשלום נוסף של 290 שקלים ניתן לקבל משובים מקצועיים אישיים על התרגילים שלכם.
עולם לימודי כתיבת התוכן ולימודי הקופירייטינג הוא עולם עשיר ומורכב שיכול לסייע לכל עסק. זהו עולם הדורש לצד יצירתיות גדולה, שליטה בטכניקות שיווק שונות, היכרות עם הרשתות החברתיות, עולם העיצוב ועולם הפקת הסרטונים. מי שילמד כתיבה שיווקית במקום הנכון יצא עם מקצוע מבוקש מאד ויוכל להשתלב בעולם המדיה ובפרט במדיה הדיגיטלית ובמשכורות גבוהות.
במאמר זה הגדרנו את ההבדלים בין לימודי כתיבת תוכן ללימודי קופירייטינג. לאחר מכן בדקנו מספר מקומות בהם מומלץ ללמוד את התחומים הללו. התחלתם ללמוד ולהעמיק בתחום? אתם מוזמנים לשתף איתנו בתגובות את חוויית לימודי כתיבת התוכן ולימודי הקופירייטינג שלכם.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות
טומדס הינה חברת תרגום מובילה ומבוססת טכנולוגיה עם למעלה מ-95,000 לקוחות עסקיים. אנו מספקים שירותי תרגום לחברות הגדולות ביותר בעולם אך שמחים ואוהבים לשרת גם חברות קטנות. התרגום שלנו אנושי בלבד ומבוצע ע"י מקצועני תרגום במרבית השפות ובמספר תחומים: משפטי, טכני, שיווקי, רפואי ועוד. בנוסף, אנו מספקים שירותי תמלול, הגהה, תרגום סימולטני ועוקב לכנסים ופגישות.
חשוב לזכור, עם טומדס אתם יכולים להיות רגועים - בחרתם חברה של מקצוענים. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שעה (אנחנו זמינים 24/7) ולקבל הצעת מחיר מיידית וללא עלות באמצעות אתר האינטרנט שלנו או באמצעות המייל או טלפונית למשרדנו בתל אביב או בחו"ל.
ספק משרד הביטחון : 0011007133